Kruidvat ‘Steeds verrassend, altijd voordelig!’
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks meer dan 3
miljoen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- &
beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn.
Ons bedrijf heeft meer dan 1.000 winkels en meer dan 15.000 medewerkers
die elke dag weer het beste uit zichzelf halen om ons motto waar te
maken: Steeds verrassend, altijd voordelig
Historie
In 1975 is Kruidvat opgericht door de familie de Rijcke. Sinds
de oprichting is een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Slechts acht
jaar na de oprichting werd het 100ste filiaal geopend. Inmiddels hebben
we meer dan 1000 winkels in Nederland én België. In 2002 werd Kruidvat
overgenomen door de A.S. Watson Group. A.S. Watson is onderdeel van de
multinationale onderneming CK Hutchison Holdings Limited uit Hong Kong.
A.S. Watson is wereldwijd actief in 24 markten. Iedere week bezoeken
meer dan 28 miljoen klanten één van de 14.000 winkels. Daarmee is A.S.
Watson ‘s-werelds grootste health & beauty retailer.
Spraakmakende aanbiedingen
Als voordeeldrogist brengen wij health & beauty dichter bij
de consument. Kruidvat biedt een uitgebreid, voordelig en gevarieerd
aanbod health & beautyartikelen. En een verrassend assortiment
branchevreemde producten, zoals cd’s, speelgoed en decoratieve artikelen
voor in en om het huis. Dit assortiment wordt aangevuld met
spraakmakende aanbiedingen (zoals treinkaartjes en hotelvouchers). Alle
producten combineren een goede kwaliteit met een bijzonder
aantrekkelijke prijs.
Kruidvat eigen merk
Om de consument nog meer voordeel te bieden, heeft Kruidvat haar eigen
merk ontwikkeld. Onder het eigen merk wordt een grote hoeveelheid
artikelen aangeboden. Kruidvat eigenmerkproducten zijn producten met een
goede kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs.
Kruidvat in cijfers
Circa 900 winkels in Nederland
Ruim 200 winkels in België
Ruim 15.000 medewerkers
Gemiddeld vloeroppervlak: 330 m2